Szablon zamówienia dla dystrybutorów

 

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY

Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (zwane OWS) zastosowanie mają do wszystkich zawieranych transakcji sprzedaży pomiędzy Teknoamerblok (zwanym dalej TAB),  a nabywcą towarów Teknoamerblok (zwanym dalej Kupującym) oraz stanowią integralną część każdej umowy sprzedaży. OWS zastosowanie mają w czasie obowiązywania tych umów.

  1. Złożenie przez Kupującego zamówienia oznacza akceptację poniżej określonych warunków, o ile szczegółowe umowy zawarte pomiędzy Kupującym i TAB nie stanowią inaczej.
  2. W razie nieważności, bezskuteczności lub bezprzedmiotowości niektórych postanowień OWS, pozostałe postanowienia OWS pozostają w mocy.

§ 2. WARUNKI NAWIĄZANIA WSPÓŁPRACY

  1. Podstawą do nawiązania współpracy jest zawarcie pomiędzy Kupującym, a TAB umowy sprzedaży w formie porozumienia handlowego lub zaakceptowanej przez Kupującego oferty sprzedaży wraz z jednoczesnym ustaleniem pomiędzy tymi stronami warunków handlowych obowiązujących w trakcie trwania współpracy.
  2. Dla ważności zawieranych umów wymagalne jest ich podpisanie przez osoby upoważnione do reprezentacji Spółki lub podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą. Osobami upoważnionymi do składania oświadczeń woli są osoby ujawnione w Krajowym Rejestrze Sądowym jako umocowane do reprezentacji Spółki lub upoważnieni przez nie pełnomocnicy legitymujący się stosownym pełnomocnictwem, a w przypadku osób fizycznych one same lub ich pełnomocnicy.
  3. Dla stwierdzenia ważności podpisanych umów przez Kupującego, Kupujący zobowiązany jest do przedstawienia dokumentów, o których mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu, czyli odpisu Krajowego Rejestru Sądowego; zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej bądź stosownego pełnomocnictwa.

 

§ 3. CENA

  1. Ceny za oferowane przez TAB towary określone są w obowiązującym na dany moment cenniku. Do cen tych doliczany jest obowiązujący wg właściwych przepisów prawa podatek od towarów i usług VAT.
  2. Ceny nie obejmują kosztów transportu samochodem ciężarowym do magazynu odbiorcy lub innego miejsca wskazanego przez Kupującego.
  3. W przypadku zmiany cen, TAB zobowiązuje się do powiadomienia o tym fakcie Kupującego na 14 dni przed planowaną zmianą.

§ 4. ZAMÓWIENIE

  1. Zamówienie powinno być składane przez Kupującego na piśmie, podpisanym przez osoby upoważnione do dokonywania tych czynności, a wskazane przez osoby upoważnione do reprezentacji Kupującego w momencie podpisania umowy sprzedaży. W przypadku zmiany osoby upoważnionej do składania zamówień w imieniu Kupującego, Kupujący zobowiązany jest do wskazania tej osoby, pod rygorem nie przyjęcia przez TAB zamówienia do realizacji.
  2. Podstawą przyjęcia przez TAB zamówienia do realizacji, jest zamówienie przesłane przez Kupującego faxem (na numer……………..) lub pocztą elektroniczną na adresy wskazane w porozumieniu handlowym lub ofercie.
  3. Kupujący zobowiązany jest do podania na zamówieniu:
    1. numeru referencyjnego zamówienia,
    2. oczekiwanej daty i godziny (o ile jest istotna) dostawy (maksymalny okres wyprzedzenia za wyjątkiem obiektów - 3 tygodnie),*
    3. dokładnego adresu dostawy (nazwa ulicy, placu lub alei, numeru budynku, kodu pocztowego i miejscowości),*
    4. imienia, nazwiska i tel. kontaktowego osoby upoważnionej do odbioru dostawy,*
    5. symbolu artykułu zgodnie z obowiązującym cennikiem TAB,*
    6. dokładnej nazwy towaru,
    7. zamawianych ilości.
  4. W przypadku wystąpienia przez Kupującego z propozycją jakichkolwiek zmian, co do wykonania już złożonego zamówienia, do skutecznego ich uwzględnienia wymagana jest zgoda TAB.
  5. Przy każdorazowej zmianie już złożonego zamówienia czas realizacji biegnie od momentu uwzględnienia zmiany przez TAB.
  6. W przypadku braku odmowy przyjęcia zamówienia, uważa się, że zostało ono przyjęte i przekazane do realizacji celem wydania towaru  Kupującemu.
  7. W przypadku, gdy zamówienia przesłane do TAB nie zostały przyjęte do realizacji ze względu na przeterminowane należności, brak dostępnego limitu kredytowego lub brak niezbędnych informacji umożliwiających realizację zamówienia określonych w § 4 pkt. 3 po upływie 5 dni roboczych podlegają archiwizacji z powiadomieniem Kupującego o fakcie i przyczynie anulowania zamówienia.

§ 5. WYDANIE TOWARU, JEGO TRANSPORT I ODBIÓR PRZEZ KUPUJĄCEGO

  1. Wydanie towaru następuje z chwilą wydania go z magazynu TAB. Moment ten uznawany jest za datę sprzedaży, co na mocy właściwych przepisów prawa upoważnia i zobowiązuje TAB do wystawienia faktury VAT.
  2. W przypadku dostawy towaru realizowanej na zlecenie TAB, transport towarów oznacza jego dostarczenie do miejsca wskazanego przez Kupującego w zamówieniu. Transport nie obejmuje rozładunku towaru. Koszty rozładunku ponosi Kupujący. Kupujący zobowiązany jest do rozładowania towaru bez zbędnej zwłoki.
  3. Jeżeli miejscem dostawy towaru jest miejsce inne niż adres Kupującego, Kupujący zobowiązany jest do wskazania osoby upoważnionej do odbioru towaru, podając na zamówieniu jej imię, nazwisko i numer dokumentu stwierdzającego jej tożsamość. W przypadku nie dochowania tego obowiązku przez Kupującego i w sytuacji, gdy dokument potwierdzający dostarczenie towaru jest zaopatrzony w podpis osoby odbierającej, Kupujący nie może podnieść zarzutu wobec TAB, iż towar nie został dostarczony, bądź odebrała go osoba do tego nieupoważniona.
  4. Otrzymanie zamówionego towaru Kupujący lub osoby przez niego upoważnione potwierdzają poprzez złożenie podpisu na dokumencie dostawy.
  5. Kupujący nie może odmówić rozładowania zamówionego i dostarczonego przez TAB towaru, ani odmówić złożenia podpisu potwierdzającego otrzymanie zamówionego towaru, choćby zgłaszał zastrzeżenie, co do zamówionego towaru lub sposobu jego dostawy.
  6. Kupujący zobowiązany jest do sprawdzenia dostarczonego towaru przy jego odbiorze. W przypadku zastrzeżeń Kupującego, co do zamówionego towaru, a w szczególności w przypadku stwierdzonych uszkodzeń, dostaw niekompletnych lub wykraczających poza złożone zamówienie Kupujący powinien niezwłocznie powiadomić TAB i bez zbędnej zwłoki dostarczyć kopię dokumentu przewozowego, protokołu reklamacyjnego i innych dokumentów dostawy oraz odpowiednie oświadczenie przewoźnika o zaistniałych uszkodzeniach lub brakach.
  7. W przypadku, gdy Kupujący przyjął towar, nie sprawdziwszy wraz z przewoźnikiem jego stanu, oraz ilości, albo nie zgłosił przewoźnikowi zastrzeżeń wskazujących rodzaj braku lub uszkodzenia – domniemywa się, że otrzymał towar w stanie spisanym w dokumencie WZ.
  8. O terminie i miejscu sporządzenia protokołu reklamacyjnego Kupujący zobowiązany jest zawiadomić przedstawiciela handlowego TAB, w terminie umożliwiającym jego przybycie na miejsce.
  9. W przypadku odbioru towaru bezpośrednio przez Kupującego z magazynu TAB, Kupujący traci uprawnienia z tytułu braków ilościowych  towarów o ile dokonał ich odbioru bez zastrzeżeń.
  10. TAB ma prawo odmowy i nie przyjęcia zwrotów towarów od Kupującego, jeżeli zwroty te nie były wcześniej uzgodnione i potwierdzone przez przedstawicielem handlowym TAB. W szczególności dotyczy to przypadków, gdy dostawa jest zgodna z zamówieniem Kupującego.
  11. Z chwilą wydania towaru Kupującemu, przechodzą na niego wszelkie korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru. 
  12. W przypadku zmiany miejsca dostawy przez Kupującego po dokonaniu załadunku, o ile będzie ona możliwa, Kupujący zobowiązany jest do pokrycia wszystkich kosztów wynikających ze zmiany miejsca dostawy (w tym także odszkodowań z tytułu wydłużonej rezerwacji danego środka transportu).
  13. Produkty TAB są dostarczane lub wydawane z magazynu w ilościach opakowań zbiorczych - palet. Wyjątek stanowią produkty betonowe łupane sprzedawane z przeznaczeniem na ogrodzenia i niewielkie elewacje.

§ 6. OPAKOWANIE

  1. W sytuacji, gdy wysyłka towaru odbywa się przy użyciu palet, ich koszt zostanie doliczony do faktury sprzedaży. W przypadku zwrotu przez Kupującego palet w stanie nieuszkodzonym TAB wystawia fakturę korygującą VAT i zobowiązany jest do uznania - o wartość  zwróconych palet – konta Kupującego.
  2. Zwrot palet odbywa się na koszt Kupującego.
  3. Okres zwrotu palet wynosi 45 dni.

§ 7. TERMIN ODBIORU /DOSTAWY

  1. Termin gotowości do odbioru towaru lub jego dostawy uważa się za dochowany, jeżeli w umówionym terminie towar zostanie wydany z magazynu TAB lub dostarczony do Kupującego. TAB nie ponosi odpowiedzialności za nieterminową dostawę towaru do Kupującego z przyczyn leżących po stronie przewoźnika.
  2. W przypadkach szczególnie uzasadnionych, termin dostarczenia towaru może ulec zmianie. O zmianie tej TAB powiadomi Kupującego faksem, pocztą elektroniczna lub telefonicznie.
  3. Działanie siły wyższej, jak również inne nieprzewidywalne wydarzenia jak zakłócenia w ruchu, przerwy w dostawie energii, strajki, zamknięcie przedsiębiorstwa, inne zakłócenia pracy zakładu oraz wszelkiego rodzaju niezawinione przez TAB przeszkody uniemożliwiające lub utrudniające realizację wysyłki, powodują przedłużenie terminu dostawy o czas trwania tej przeszkody.

§ 8. DORADZTWO TECHNICZNE

TAB, w ramach prowadzonej działalności handlowej udziela bez dodatkowego wynagrodzenia porad technicznych w zakresie wykorzystania i zastosowania oferowanego towaru.

§ 9. WARUNKI ZAPŁATY

  1. Wszelkie wystawione przez TAB rachunki i faktury Kupujący winien regulować bez potrąceń w sposób i w terminie wskazanym na rachunku lub  fakturze.
  2. Jeżeli Kupującemu przysługuje w stosunku do TAB jakakolwiek wymagalna wierzytelność, może on dokonać jej potrącenia z wierzytelnością TAB. Kupujący, o dokonanym potrąceniu zobowiązany jest wobec TAB do złożenia stosownego oświadczenia – kompensaty należności.
  3. Za dzień dokonania zapłaty, uważa się dzień wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy TAB, lub dzień, na który zostało dokonane potrącenie.
  4. Jeżeli Kupujący nie dokonuje zapłaty w terminie wskazanym na rachunku lub fakturze, TAB ma prawo naliczenia, za czas opóźnienia, odsetek ustawowych naliczanych za każdy dzień zwłoki.
  5. W przypadku opóźnienia Kupującego w dokonaniu zapłaty, TAB ma prawo postawienia w stan natychmiastowej wymagalności wszystkich wierzytelności, w tym także tych, których termin płatności jeszcze nie nastąpił.
  6. Jeżeli Kupujący dopuścił się zwłoki z zapłatą ceny za dostarczony towar albo, jeżeli ze względu na jego stan majątkowy jest wątpliwe czy zapłata  ceny za część towaru, który ma być dostarczony później nastąpi w terminie, TAB ma prawo powstrzymać się z dostarczeniem towaru, dopóki Kupujący nie uiści wszelkich należnych kwot za zaległe dostawy lub nie dokona na rzecz TAB stosownego zabezpieczenia.
  7. W przypadku braku zapłaty przez Kupującego na rzecz TAB pełnej kwoty przedpłaty na warunkach przewidzianych tym wariantem płatności, TAB ma prawo wstrzymać się z wydaniem towaru Kupującemu, do momentu uregulowania przez Kupującego całej wartości zamówionego  towaru.
  8. W każdym przypadku braku zapłaty przez Kupującego za dostarczony towar, TAB może natychmiast odstąpić od umowy, żądać naprawienia wszelkich szkód wynikłych z niewykonania zobowiązania przez Kupującego, a także wystąpić o zwrot towarów, żądając jednocześnie wy nagrodzenia za zużycie lub uszkodzenie towarów. Zwrot towaru odbywa się wówczas na koszt Kupującego.

§ 10. WARUNKI GWARANCJI

  1. Termin gwarancji wynosi 36 miesięcy od daty przyjęcia towaru przez Kupującego. Po upływie tego okresu gwarancja wygasa.
  2. TAB gwarantuje Kupującemu jakość i zgodność oferowanych produktów z odpowiednimi Normami Europejskimi i krajowymi oraz odnoszącymi się do nich deklaracjami zgodności producenta.
  3. Jeżeli termin przydatności do użycia towaru upływa wcześniej niż 36 miesięcy od daty jego przyjęcia przez Kupującego, odpowiedzialność TAB z tytułu gwarancji wygasa wraz z upływem terminu przydatności do użycia.
  4. Kupujący traci uprawnienia z tytułu gwarancji, jeżeli nie zawiadomi TAB niezwłocznie o dostrzeżonej wadzie, a w wypadku, gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomi TAB niezwłocznie po jej wykryciu.
  5. Odpowiedzialność TAB z tytułu gwarancji za wady fizyczne obejmuje tylko i wyłącznie wady wynikłe z przyczyny tkwiącej już poprzednio w rzeczy sprzedanej. TAB nie jest odpowiedzialny z tytułu gwarancji za wady fizyczne, które powstały po przejściu niebezpieczeństwa na Kupującego.
  6. Uprawnienia z tytułu gwarancji przysługują jedynie przy całkowitej i terminowej zapłacie za odebrany i reklamowany towar.
  7. TAB zobowiązany jest do naprawy lub wymiany towaru obarczonego wadami.
  8. TAB może także zwrócić Kupującemu równowartość towaru dotkniętego wadami lub obniżyć jego cenę. Wybór konkretnego sposobu naprawienia szkody należy do Kupującego.
  9. Reklamacja złożona przez Kupującego, zostanie rozpatrzona niezwłocznie, jednak w terminie niezbędnym do właściwego zweryfikowania roszczenia.
  10. Kupujący składający reklamację, pod rygorem jej odrzucenia ma obowiązek:
    1. obowiązek przedstawienia dokumentu sprzedaży,
    2. przedstawienia próbki wadliwego towaru, na podstawie której można w sposób nie budzący wątpliwości ustalić charakter oraz rodzaj wady, pochodzenie towaru i datę produkcji,
    3. protokołu reklamacyjnego podpisanego przez przedstawiciela handlowego TAB,
    4. kopii dokumentu WZ.
  11. Gwarancja w szczególności nie obejmuje wad:
    1. powstałych w wyniku uszkodzeń mechanicznych,
    2. w realizacjach wykonanych pomimo wcześniejszego istnienie widocznych zewnętrznych wad towaru,
    3. wynikających z normalnego eksploatacyjnego zużycia,
    4. wywołanych przez użytkownika poprzez zastosowanie lub używanie towaru niezgodne z przeznaczeniem,
    5. wynikających z niestosowania zaleceń TAB określających właściwe zastosowanie, używanie i składowanie towaru,
    6. wynikających z błędów projektowych oraz niewłaściwego wykonania elementów konstrukcji budynku lub fundamentów,
    7. powstałych w wyniku działania siły wyższej w szczególności zaś nadzwyczajnych czynników atmosferycznych.
  12. Termin wykonania roszczeń z tytułu gwarancji określony w ust. 1. niniejszego paragrafu nie ulega przedłużeniu o czas naprawy oraz nie biegnie na nowo w przypadku wymiany towaru albo dokonania istotnych napraw.
  13. Gwarancja niniejsza nie obejmuje naturalnych zjawisk towarzyszących produkcji elementów betonowych a w szczególności:
  1. Różnic kolorystycznych będących wynikiem zróżnicowanych odcieni surowców tj. cement, kruszywa oraz zmiennych warunków dojrzewania, na które TAB nie ma wpływu
  2. Występowania wysoleń (wykwitów), które według obowiązujących norm nie są uważane jako elementy istotne, obniżające właściwości użytkowe produktów betonowych.
  3. Reklamacje ilościowe oraz reklamacje wynikające z widocznych uszkodzeń transportowych zostały opisane w §5 pkt: 4 – 9.

 

§ 11. ODPOWIEDZIALNOŚĆ TEKNOAMERBLOK

TAB ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania wynikającego z umowy zawartej z Kupującym, będące następstwem własnego i zawinionego działania lub zaniechania. Odpowiedzialność ta ogranicza się jedynie do rzeczywistej szkody Kupującego, jednak nie wyższej niż wartość niewykonanego lub nienależycie wykonanego zamówienia lub innego zobowiązania TAB.

§ 12. UBEZPIECZENIE NALEŻNOŚCI

TAB, celem zabezpieczenia może dokonać ubezpieczenia swoich wierzytelności, należnych mu ze strony Kupującego. Kupujący zobowiązany jest wówczas do poddania się procedurze sprawdzającej przez Ubezpieczyciela.

§ 13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Wszelkie spory wynikające ze stosowania OWS lub umowy sprzedaży rozstrzygać będzie Sąd Powszechny właściwy miejscowo i rzeczowo dla siedziby TAB.
  2. W kwestiach nieunormowanych, zastosowanie mają przepisy kodeksu cywilnego bądź właściwe przepisy aktów szczególnych.

 

TeknoAmerBlok to produkty najwyższej jakości.

Potwierdzeniem tej jakości są nasze certyfikaty, dopuszczenia oraz deklaracje.

Udostępniamy Państwu naszą dokumentację techniczną w celu potwierdzania parametrów produktów TeknoAmerBlok na obsługiwanych przez Państwa budowach.

W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt z naszymi Przedstawicielami Handlowymi.

Tutaj zamieścimy karty katalogowe poszczególnych produktów

Zachęcamy do skorzystania z aktualnych promocji – o szczegóły zapytaj Przedstawiciela Handlowego.

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z opracowanym przez nas opisem wykonawczym ścian.

tu umieścimy rysunki detali

Zapraszamy do zapoznania się z wytycznymi do murowania ogrodzeń.

Zapraszamy do zapoznania się z wytycznymi do murowania elewacji.

Zapraszamy do zapoznania się z wytycznymi do murowania ścian wewnętrznych.

Tu będzie mapa Polski i kontakty do dystrybutorów.

Tu będziemy pisać o wyrobach ogrodzeniowych.

Tu będziemy pisać o konstrukcji.

 

TeknoAmerBlok Sp. z o.o.

Centrala Warszawa
ul. Janka Muzykanta 60
02-188 Warszawa

 

Dział logistyki i obsługi klienta:

Biuro tel. kom. +48 608 308 100

 

Kierownik Działu Logistyki i Obsługi Klienta

Dominika Czaplicka

Tel. kom. +48 698 117 802
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

Dział Techniczny


E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

 

Centrala

Tel. 22 614 96 63
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  


Zakład Produkcyjny Nasielsk

05-191 Stare Pieścirogi, ul. Gen Sikorskiego 3

 

 

Zakład Produkcyjny Sierakowice

44-156 Sierakowice , ul. Kozielska 1


 

KONTAKTY DO PRZEDSTAWICIELI HANDLOWYCH I DYSTRYBUTORÓW


 

Dane kolekcji nie zostały skonfigurowane

 

Przykłady realizacji